Exercitii pt zona lombara. 5 exercitii fizice pentru combaterea durerilor lombare


Îngrijire și lifestyle în durere lombară 5 exercitii fizice pentru combaterea durerilor lombare Durerile lombare sunt printre cele mai comune dureri in randul adultilor.

exercitii pt zona lombara medicamente vasodilatatoare pentru osteochondroza toracică

Pot fi ameliorate pe termen scurt prin tratament medicamentos insa, pe termen lung, pot fi combatute cu ajutorul exercitiilor fizice. Autor: Dr. Madalina Craciun a absolvit in anul Facultatea de Medicina si Farmacie din cadrul Universitatii Ovidius din Constanta, specializandu-se ulterior in Medicina fizica si de reabilitare.

Iar durerile de spate se afla in topul neplacerilor pricinuite de activitatea zilnica la birou. Invata aceste exercitii pe care le poti practica fara grija chiar acasa si vei avea un spate sanatos! Spatele sufera in special daca esti o persoana sedentara. Iar zona lombara este cea mai predispusa durerilor. In afara de lipsa exercitiului fizic, alte cauze ale durerilor sunt ridicarea de greutati sau statul la calculator - in special daca pozitia pe care o adopti este vicioasa.

Acestea pot fi ameliorate pe termen scurt prin tratament medicamentos, insa pe termen lung, pot fi combatute cu ajutorul catorva exercitii fizice. Fortficarea musculaturii spatelui este extrem de importanta pentru pacientii cu dureri lombare, asta pentru ca musculatura mai puternica sustine mai bine vertebrele si discurile intervertebrale, reducand astfel riscul de aparitie a unor probleme precum sciatica sau hernia de disc.

Meniu cont utilizator

Kineoterapeutii folosesc o serie de exercitii fizice pentru ameliorarea si combaterea durerilor lombare — iata despre ce exercitii este vorba: Ambii genunchi la piept Intinde-te pe spate, cu picioarele intinse, lipite unul de celalalt.

Indoaie-ti genunchii si prinde-i cu mainile, lipindu-i de piept.

Spatele va ramane lipit de podea. Mentine pret de 5 secunde genunchii la piept, apoi intinde-ti picioarele usor, lipindu-le de podea. Repeta acest exercitiu de ori, fara sa te grabesti.

exercitii pt zona lombara tratamentul articulației de anghinare

Genunchii la piept, pe rand De aceasta data te vei intinde pe spate pe podea, apoi vei indoi un singur picior, tragandu-l la piept cu ajutorul mainilor. Celalalt picior va ramane intins pe podea.

Cuvinte cheie de căutare

Mentine genunchiul la piept timp de 5 secunde, apoi intinde-ti piciorul si indoaie-l pe celalalt. Repeta exercitiul de ori pe fiecare picior.

exercitii pt zona lombara progrese recente în tratamentul artrozei

Torsiunea coloanei vertebrale Stai intins pe spate, cu mainile pe langa corp si palmele lipite de podea. Indoaie-ti genunchii, mentinand totodata talpile lipte una de exercitii pt zona lombara.

  1. Exercitii care combat durerile lombare - Blog - Fitness Scandinavia
  2. Anatomia coloanei vertebrale lombare este reprezentată din aceste vertebre puternice legate de capsule, ligamente, tendoane și mușchi, cu inervație extinsă.
  3. Ce articulații la genunchi
  4. Intrăm în posesia datelor dvs.

Lasa-ti usor picioarele pe o parte, mentinand totodata spatele lipit de sol. Incearca sa lasi genunchii cat mai aproape de podea, fara insa exercitii pt zona lombara fortezi in vreun fel coloana vertebrala. Mentine genunchii lasati la sol cat de mult poti, apoi ridica-i si revino in postura initiala.

exercitii pt zona lombara osteocondroza articulară

Fa apoi exercitiul lasand picioarele pe partea cealalta. Repeta acest exercitiul de ori pe fiecare parte. Ridicarea fesierilor de la podea Stai intins pe spate, cu palmele lipite de podea, pe langa corp.

Indoie-ti genunchii, tinand talpile picioarelor la o distanta de 15 cm unul de celalalt.

0 Comentarii

Ridica-ti apoi fesierii de pe podea, ridicandu-ti zona lombara de la sol. Poti folosi palmele pentru a-ti sustine zona lombara insa ideal ar fi sa nu o faci, pentru a lucra cat mai mult musculatura din zona lombara. Lasa-ti apoi fesierii jos, dupa secunde, lipindu-ti spatele de podea.

Repeta exercitiul de 15 ori, insa fara sa te grabesti. Stai in genunchi, cu palmele lipite de podea, in paralel cu picioarele.

exercitii pt zona lombara tratamentul artrozei scapulare de umăr

Apoi, pe inspir, arcuieste-ti spatele tragand abdomenul in jos cat de mult este posibil. Repeta acest exercitiu de ori, prelungind cat mai mult inspirul si expirul. Reguli de respectat daca suferi de dureri lombare: Fa-ti intotdeauna incalzirea inainte de a face efort fizic, pentru a te asigura ca musculatura este incalzita si pregatita pentru exercitiile pe care urmeaza sa le faci.

Despre nutritie Stretchingul si exercitiile de intarire a musculaturii este cel mai bun pariu pe care il poti face pentru intarzierea urmatorului atac al durerilor de spate Cand apar durerile de spate in zona de jos, majoritatea barbatilor nu pot decat sa stranga din dinti, sa puna un pachet cu gheata si sa astepte sa treaca durerea. Patru din cinci oameni au dureri de spate la un moment dat de-a lungul vietii, dar aceasta sursa comuna de durere este si o oportunitate. Jeffrey N. Katz, profesor de chirurgie ortopedica in cadrul Harvard Medical School.

La finalul antrenamentului, intinde-ti corpul si, daca simti musculatura tensionata, fa o baie calda, pentru relaxarea muschilor.